02 juni 2014

Hello Kitty

Da har snuppa fått seg en mariusinspirert jakke med Hello Kitty på. Snuppa har gledet seg til den var ferdig tror jeg, for ho var veldig klar for å prøve den på og at jeg kunne ta bilder av ho. Enda det var godt og varmt ute. :)

Ikke bare har ho fått ny jakke, men jeg fikk minska i garnlageret mitt også. Mamma kom nemlig med noe "drops <3 you" garn, den første typen. Og der var det akkurat nok hvitt, grønt og rosa til at jakka fikk sitt utseende. Noe flaks skal man ha. :) 
Hello Kitty mønsteret som er brukt er DENNE HER(link). Det hvite i ansiktet er strikka i vrangmasker. Nese, øyne og sløyfe er strikka i rettmasker og sydd med maskesting etterpå. De svarte markeringene rundt er sydd på til slutt. Også har jeg minsket noen masker mellom Hello Kittyene siden Hello Kitty-mønsteret er høyere enn kryssa som er i original mariusmønster.
Som alltid har jeg noe å pirke på. :) 
Jeg syns jakka er noe vid i halsen enda jeg har færre masker enn mariusoppskrifta sier. -Men det får være. 
Også får jeg lære meg hvordan jeg syr på et fint bånd over sårkanten som blir etter oppklipping mellom symaskinsømmer. For på denne jakka har jeg strikka dobbel knappestolpe for å gjemme sårkantene, og det blei veldig tykt syns jeg. Nå har jeg jo faktisk fått egen symaskin, så etter litt øvelse og oppfrisking av skolelærdom på den burde jeg jo få til å sy bånd over slike sårkanter. Så det kan jo tenkes at jeg retter på det etterhvert. :)

4 kommentarer: