15 februar 2014

Ego strikk. :)

Jada, jeg har vært så gal at jeg har strikka noe til meg selv. :) Det skjer ikke ofte. Men da jeg strikka DISSE SOKKENE(link) til mann og svoger fikk jeg også lyst på sånne sokker. Og jeg tenkte jeg kunne få brukt opp noen garnrester. Så mine er strikket i trysil superwash på pinne 3. Jeg kan jo teste ut hvor holdbart det garnet er til sokker. Det brukes jo smart i andre sokkemønstre, et garn jeg ikke ser for meg som sokkegarn. Så da er vell det like "dumt" å bruke dette superwash garnet.
Jeg har ikke brukt noen oppskrift denne gangen heller. Jeg pella ut litt mønsterrapporter fra telemarkgenseren og strikket sokkene litt mindre enn herreversjonen jeg prøvde og feila på. Jeg brukte forsterket hel her også, men føler helen er blitt mer "luftig" enn på herresokkene. At garnet ikke er så fyldig som perfect garnet jeg brukte på herresokkene. Men men, jeg rekker i hvertfall ikke opp alt sammen igjen. :) Det får heller bli en lærdom til neste gang jeg skulle finne på å strikke sokker av samme garnet.

Dette er også mitt bidrag til PINNEKROKENS UTFORDRING(link) for februar- egenluksus.


2 kommentarer:

  1. Uten oppskrift? Jeg er imponert. De var virkelig flotte!

    Takk for bidraget til Pinnekrokens Egenluksus-utfordring :)

    Vennlig hilsen Eirin
    Pinnekroken

    SvarSlett